Dežurna soba

Dežurna soba – dispečerski center je srce Zavoda. Sodobno oblikovana oprema z namestitvijo osmih monitorjev na dosegu roke operaterja in treh monitorjev pod stropom omogoča pregledno, udobno in ergonomsko delo. Delovni pult z ogrodjem za monitorje je dobavlja priznano Italijansko podjetje, ki opremlja številne centre po Italiji in tudi v tujini – Netz .

Nad pultom je montiranih osem monitorjev, ki so vsi na dosegu rok, tako da operater opravlja delo sede. Monitorji, ki so montirani služijo za video nadzor centra, avtomatsko odpiranje vrat, vzpostavljanje radijskih zvez, kontrola video nadzora Kras, upravljanje z lastno vremensko postajo ZGRS, nadzorom nad delovanjem sistemov v podjetju Mitol Sežana, vzpostavljanje telefonskih pogovorov v centru in spremljanje raznih dogodkov preko računalnika (zemljevidi, spin 112, teletext, televizija, podatki o zaposlenih itd.).

Video nadzor centra: v okolici ZGRS Sežana je nameščenih 13 videonadzornih kamer, ki operaterju v dežurni sobi omogočajo spremljanje in dogajanje v okolici centra.

Avtomatsko odpiranje vrat: zaslon z upravljanjem na dotik operaterju omogoča odpiranje vseh 16 garažnih vrat iz dežurne sobe. Ob sprejetju klica se na podlagi podanih podatkov lahko odloči katera vozila bodo izvozila na intervencijo in jim odpre garažna vrata.

Vzpostavljanje radijskih zvez: Stabilna radijska postaja ZETRON lahko spremlja 5 različnih kanalov hkrati. Operater jo enostavno upravlja preko zaslona na dotik, ter hkrati lahko koordinira več intervencij.

Video nadzor KRAS: V celotnem sistemu video nadzora KRAS je nameščenih 13 kamer. V ZGRS Sežana upravljamo s štirimi kamerami, ki so na hribu ZIDOVNIK, ŠTJAK, ARTVIŽE in TRSTELJ.

Vremenska postaja: Operater preko vremenske postaje lahko spremlja smer vetra, hitrost vetra, zračni tlak, temperaturo in padavine. Vremenska postaja zbrane podatke tudi shranjuje s izbranimi podatki lahko primerjamo ali so leta deževna ali suha.

Infranet: Zavod za gasilno in reševalno službo Sežana nudi tehnično požarno varovanje. Požarno varovanje obsega prenos požarnega alarma v naš dispečerski center. Sistem se imenuje INFRANET, ki ga nudi Telekom. Ta sistem omogoča hitrejše javljanje požara in aktiviranje ob proženju alarma. Na povezavo Infranet imamo priključeno podjetje Mitol d.o.o, Petrol d.d. in Adria Terminali d.o.o..

Telefonske zveze: s ReCo Postojna je vzpostavljena direktna tel. Linija, telefon za sprejemanje klicev iz dvigal, ter dežurni telefon.

Vsi računalniki so montirani izven dežurne sobe , kar je zaradi hrupa in segrevanja prostora velika prednost.

Pri zasnovi dežurne sobe je bila posvečena posebna pozornost obliki prostora, velikostim oken, ter namestitvi opreme, ki je nameščena pod pravilnim kotom, predvsem zaradi bleščanja.